دیدبان

"بایدن" آمد ثواب کند کباب شد

"بایدن" آمد ثواب کند کباب شد

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "فواد ایزدی" با اشاره به اظهارات "جو بایدن" معاون اول رییس جمهور آمریکا علیه متحدان منطقه‌ای این کشور گفت: بایدن سابقه صراحت لهجه را داشته و حتی گاهی اوقات این مسئله برایش مشکل ایجاد کرده و او مجبور به عذر‌خواهی شده است.
وی ادامه داد: صحبت‌های اخیر بایدن در دانشگاه "هاروارد" در ارتباط با کمک‌های تسلیحاتی و مالی عربستان، امارات و ترکیه صحیح است و این سخنان طی جلسه پرسش و پاسخ در این دانشگاه مطرح شد، اما به علت فشارهای سیاسی و اینکه این سخنان درباره متحدان منطقه‌ای آمریکا مطرح شده در نهایت مجبور به عذر‌خواهی شد.
این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: بایدن با بیان این اظهارات در جهت نفی شراکت آمریکا در این سیاست‌های غلط است و سعی داشت با تطهیر ایالات متحده، این مشکل را به گردن متحدانش در منطقه‌ بیاندازد، اما مسئله اینجاست که خود این کشورها هم‌پیمانان آمریکا بوده و سیاست‌های خود را با این کشور هماهنگ می‌کنند.
ایزدی در پایان نسبت به عکس‌العمل دیر هنگام مقامات عربستان نسبت به این اظهارات، خاطرنشان کرد: سیستم حکومتی عربستان نسبت به بقیه کشورها محافظه کارانه‌تر‌ عمل می‌کند، و همیشه نسبت به وقایع اطراف، واکنش دیر‌هنگام نشان می‌دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن